Alla inlägg under september 2010

Av lekling - 29 september 2010 23:26

Vart tog den positiva jag vägen? Funderar ofta på det nu för jag tycker att jag har blvit gnällig och det tycker jag INTE om. Men det är klart man blir ju lite som dom man har omkring sig men det här tycker jag är att överdriva lite ha ha ha. Men är väl bara att ändra på det igen då. Bra idé   


Var egentligen något helt annat jag tänkte skriva om idag. Men har glömt vad det var   Men det kommer tillbaka och då skrivet jag det då istället   


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 25 september 2010 20:29

Sov en stund på dagen idag. Vaknade av att jag låg och skakade. Vad det där var vet jag inte. Men troligen är jag väl bara överansträngd. Så skärpning och enormt mycket vila så ska det nog reda upp sig igen   


Annars har dagen flutit på som vanligt. Var en sväng till affären (efter det att jag sovit). Ett annat konstaterande är att jag får hjärtklappning väldigt lätt nu. Också ett tecken på överansträngning så dubbel skärpning då ha ha ha.


Kom på att det är trippel skärpning *S* Igår kväll när vi gick ner till affären så svartnade allt och jag höll på att stupa. Snacka om hur många tecken som helst på att det är sofflocket som gäller och inget annat och läääääänge...


Nu blir det tv resten av kvällen och sen försöka sova tidigt och hoppas att jag kan sova lite och inte som natten som var. Hade en sån där jag vaknar tröttare än när jag somnade i morse/natten som var. Det är ju tur man är envis så man stiger upp i alla fall   


Ha en trevlig lördag kväll alla


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 24 september 2010 09:00

Är uppe och kollar lite hur yttervärlden har det   Verkar vara rätt ok över lag *glad* Ska slita på soffan lite mer idag. Tack och lov för teven   Något måste man ju göra även om man inte orkar vara upprätt   


Var i alla fall och handlade igår och somnade ett par timmar sen   Men vi fick ju mat då i alla fall och det var ju bra   


Valet ja... Kan ju bli knepigt nog att regera vårt land nu och ett omval är väl inte helt otroligt. Men den dagen den sorgen *ler*


Annars så håller fk helt tyst fastän dom borde ha hört av sig nu så jag vet hur det blir fr o m december. Men men vad är annat att vänta. Dom brukar ju inte vara snabba direkt *skrattar*


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 22 september 2010 14:32

Kan ju inte gärna säga att jag är en sängliggare eftersom jag ligger i soffan hela tiden.    Är inte vaken långa stunder sen i förrgår kväll men vad göra. Dom här skoven duggar dock lite tätt nu tycker jag. Ja ja reser mig väl upp igen när kroppen vill, men tråkigt är det. Denna gång vet jag inte ens vad jag gjort eftersom jag inte gjort något speciellt. Men som en nära vän brukar säga man ska inte förstå allt ha ha .


Återkommer och skriver mer när kroppen vill vara med och leka igen   


Tjingeling till nästa gång   

Val

Av lekling - 19 september 2010 13:30

Idag är det ju val. Och nej jag ska inte rösta. Orkar inte. Har nog ändå utan att behöva tänka på det där också.Dessutom kom jag ju på redan när jag var tonåring att politker bara ljuger och om nu dom flesta inom politken ljuger vem sjutton ska man rösta på då?

Kom i alla fall ut en liten stund i morse. Det var skönt. Annars knallar allt på som vanligt här.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 18 september 2010 11:35

...


Ha någon att tycka om

ha någon att hålla om

ha någon att kyssa

ha någon att krama

ha någon att smeka

ha någon att pussa

ha någon att bry mig om

ha någon att dela allt med

ha någon att älska

ha någon att älska med

ha någon att ge närhet

ha någon att ge små smekningar till när jag går förbi

ha någon som vågar vara den dom är med mig

ha någon att sova i samma rum som

ha någon som vill sova i samma säng som jag



Men jag vill också


Att någon tycker om mig

att någon håller om mig

att någon kysser mig

att någon kramar mig

att någon smeker mig

att någon pussar mig

att någon bryr sig om mig

att någon delar altl med mig

att någon älskar mig

att någon älskar med mig

att någon ger mig närhet

att någon ger mig små smekningar när dom går förbi

att någon låter mig vara den jag är

att någon vill sova i samma rum som jag

att någon vill sova i samma säng som jag


Stora krav kan tyckas.......


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 17 september 2010 17:26

Satt och pratade med en kompis idag som sa något intressant om man t ex är på en chatt och säger att man är singel så måste man försvara det. Det är ju knäppt. Om man nu vill vara singel måste man ju få vara det utan att behöva försvara det. Alla gör vi våra val i livet och ingen har rätt att sätta sig på dom valen så länge man håller sig inom Sveriges lagar. Ja det är då min åsikt.

Sen kan man ju diskutera om sambo, gift, särbo eller singel är bäst. Och det kära vänner tror jag är helt från person till person. En del vill helt enkelt leva själva. En del klarar inte av det alls. En del bara måste gifta sig för att dom ska ha gjort det, en del gör det av kärlek och sen finns det säkert minst 100 andra skäl till att göra det.

Sambo eller särbo då. Jag sa alltid när jag hade varit sambo att nä inte igen särbo kanske då *S* Men se nu.. Nu är jag ju sambo igen *skrattar så jag kiknar* Så det kan gå här i livet.

Dessutom har jag varit kombo. Det ni *S*

Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 14 september 2010 10:31

Enligt Wikipedia är rasism:

Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra. Det används för att beteckna ett synsätt, ett sätt att behandla människor, och/eller en samhällelig struktur. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[1]


Då undrar jag hur sjutton vet alla som inte har samma hudfärg som jag vilken inställning jag har till andra hudfärger? Jag menar det måste dom ju veta då dom skriker rasist så fort man tilltalar dom. Framför allt om man säger till dom för att dom gör något fel typ slår sönder rutor i portar och annat. 


Idag vågar folk knappt säga till någon som invandrat till Sverige eftersom dom då hotar med att anmäla dom för det. Men om man nu som infödd svensk inte vågar säga till så måste det ju vara omvänd rasism??. Man vågar inte vara svensk i Sverige för säger man eller gör något så kan man råka illa ut. Med detta inte sagt att alla invandrare är såna att dom använder sig av att kalla alla för rasister. Nej då det är säkerligen bara en liten grupp, men den får alla andra att framstå som förtryckare.


I vilket land förutom Sverige skulle man sluta sjunga nationalsången, hissa flaggan, sjunga vissa sånger osv på skolavslutningar bara för att det kan reta invandrare? I vilket land tillåts man att ha slöja osv bara för att man har det som tradition? Jag kan slå vad om att om jag invandrade till ett land där man ska ha slöja på sig så skulle jag tvingas ha det, men kommer man till Sverige så tvingas man inte leva som svensk utan får vara som man alltid har varit och svenskarna ska ändra sig!! Många traditioner och matkulturen icke att förglömma är ju kanon bra att det kommit hit, men vissa saker är bara för mycket. Så betyder det då att jag är rasist? Nej det gör det inte jag har nämligen inget emot folk från andra länder, men jag vill kunna vara svensk i Sverige. 


Jag tycker också att det ska finnas plats för alla kulturer i ett land som Sverige som ska vara så demokratiskt. Men fråga är om det verkligen finns det?


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards