Alla inlägg under januari 2011

Av lekling - 21 januari 2011 13:45

Nu var det ju jätte länge sen jag skrev något. Har inte haft möjlighet och inte ork att skriva, men även om jag nu mår sämre än någonsin så kände jag idag att jag ville skriva av mig lite därav namnet på bloggen   


Är sedan nästan 2 veckor tillbaka hänvisad till sängen. Går att vara uppe korta stunder, men inte mer. Förstod verkligen hur illa det var idag i affären. Men för att börja från början....


Gick till banken för att ta ut pengar. Fick stå och hålla i mig i väntan på min tur. Kom till affären med mitt speciella sätt att gå nämligen ett par steg och sen stanna och så ett par steg och stanna osv. Väl inne i affären var jag tvungen att sätta mig ner för annars hade jag ramlat ihop. Reste mig igen och handlade färdigt. Sambon bar hem varorna och jag gick på mitt speciella sätt hemåt. Tar sån tid att gå på det sättet för att inte tala om hur slut man blir p g a att man måste koncentrera sig så in i norden för att över huvud taget kunna gå. Ramlade ihop i sängen när jag kom hem, men efter en stunds vila kunde jag hämta lunchen i kylskåpet och äta. Nyttigt idag. Sallad   Kycklingsallad för att vara exakt och god var den. Men köpte onyttigheter också som godis och läsk. Det är ju ändå helg. *ler*


Jag går ju på arbetsförmedlingen nu för att dom ska utröna om jag kan börja jobba. Var där i tisdags trots detta mående och jag kom både dit och hem, men mer var det inte heller.   I alla fall så ska man göra en kartläggning nu till veckan. Det tar 2 dagar. Sen lär dom väl tala om för mig hur det blir sen    Tack gode gud för snälla vänner. Jag fick låna pengar så jag ska ha råd att åka bussen till veckan.


I vilket fall så önskar jag inte detta mående ens på min värsta ovän (om jag hade några). Visst kan det låta mysigt att ligga i sängen hela tiden, men när man är tvungen är det inte lika mysigt.


Inte är jag någon bra sambo just nu heller. Visst jag står och stödjer mig på diskbänken och diskar varje dag. Det funkar och då gör jag ju faktiskt lite nytta.    Men det är också allt jag gör   Annars ligger jag ju bara i sängen och försöker orka vara lite på nätet eller tittar på någon tv-serie. Just nu Gilmore girls. Den är så enkel så huvudet klarar av den just nu. Om jag var min sambo nu skulle jag tycka att jag var urtrist. Men jag är inte min sambo, vilket väl är tur då ha ha ha.... Förresten är det bara för att min sambo är snäll som jag kan ligga i sängen med en dator. Är ju hans laptop jag får låna. Hmmm... Är väl egentligen hans sons men i alla fall ha ha ha. Snälla är dom båda   


Har i alla fall kommit på plats efter flytten och det är skönt. Och dessutom är det kritvitt ute och det är så vackert. Tack och lov för fönster   


Nähä nu snurrar världen lite väl mycket så jag ska lägga mig ner igen ... 


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards