Alla inlägg under april 2011

Av lekling - 26 april 2011 15:22

Man måste ju ändå säga att jag levt ett bra liv  . Hmmm eller lever då  . Jag har tak över huvudet och trots allt trassel tidigare så har jag nu ett förstahands kontrakt. Iofs så är jag kombo (för er som inte vet vad det är så är det kompisboende  ), men det spelar ju ingen roll, huvudsaken är ju att jag har ett boende. Jag har inkomst (åtminstone just nu och förhoppningsvis så får jag det i framtiden också). Jag har tre underbara barn och två underbara barnbarn. Tror inte man kan önska så mycket mer då eller? Kanske är jag då girig när jag skulle vilja vara frisk så jag skulle orka med allt jag vill göra, men då får jag vara girig för frisk skulle jag vilja vara, men nu är jag livet så att man inte alltid får som man vill och där har jag hittills gått bet, men man vet ju aldrig i framtiden kanske någon klok människa kommer på något bot och då ni......  


Solen skiner ute, snön har i det närmaste smält bort. Våren är verkligen här *glad*. Inget fel på vinter nej då, men solen gör mig glad så jag vill att den ska skina så mycket som möjligt. Finns mycket annat som gör mig glad också t ex trevliga människor, härliga vänner, barn och barnbarn, kul spel, trasiga datorer (jag vet nu tror alla att jag inte är klok, om ni bara visste hur rätt ni har  ), naturen osv.. Med andra ord finns så mycket som gör mig glad och det är ju bra det.


Efter läkarbesöket förra veckan ska det bli intressant att se vad det blir av det hela. Ska bli sjukskriven så småningom. Hur länge kan nog ingen sia om. Ska väl på lite undersökningar och sånt också även om han på rak arm kunde ge mig ytterligare en trolig diagnos. Men sånt är livet. Inget att hänga upp sig på. Ser med tillförsikt fram emot vad som händer i framtiden.


Tjingling till nästa gång       

Av lekling - 12 april 2011 11:48

Nu var det länge sen jag skrev igen, men under tiden jag gick på utredning på af så hade jag inte ork. Den börjar väl så sakta återkomma nu  .


Eftersom jag blev utförsäkrad från fk förra året så hamnade jag ju på af. Där kunde man konstatera att en utredning var det enda raka att göra. Så det började med två dagar när två arbetsterapeuter kollade vad man klarade och inte klarade. Då kunde man konstatera att jag hade stora handikapp men trodde ändå att det skulle finnas någon liten förmåga att jobba. Men två dagar var för lite så man beslutade om en utredning på en månad.


De första två veckorna gick det rätt ok, men sen kom bakslaget och vecka 3 kunde jag bara vara där en dag. Man ska då ha klart för sig att det rörde sig om tre dagar i veckan och 3 timmar per dag. Sista veckan var jag där men gjorde inte speciellt mycket förutom att prata med dom arbetsterapeuter som fanns på utredningsstället. Det fanns helt enkelt inte ork till något annat.


Med den utredningen som grund har man nu beslutat att jag ska gå till doktorn och försöka bli sjukskriven för af har inget att erbjuda mig. De kom alltså fram till precis samma sak som man gjorde för 2 år sen. Man får kosta mycket som sjuk bara för att man tror att alla kan jobba. Men sanningen är ju att alla faktiskt inte kan det. Nu har jag papper på det, sen betyder inte det att fk godkänner det för det. Det är jag fullt medveten om. Så framtiden får utvisa vad dom säger *ler*


Tjingeling till nästa gång    

Skapa flashcards