Alla inlägg under december 2015

Av lekling - 13 december 2015 17:52

Jag fick min färdtjänst. Så tacksam för det. Förhoppningsvis kommer det att innebära att jag inte behöver vara lika hemmabunden, men inget är skrivet i sten. Ska testa åka i januari så får vi se vad kroppen säger om det.


Elrullstolen har kommit. Blev inte alls som jag hade tänkt mig, men det blir ju livet sällan. Så nu är det övningskörning som gäller. Man får ju inte köra rullstolen när man är ensam förrän arbetsterapeuten godkänt en. Enligt planen skulle vi övningsköra varje dag till veckan, men sånt finns ju inte i min värld längre så jag ska prata med henne så vi kan komma överens om något som funkar för mig. Hon går att prata med så det är nog inget problem.


Hade tjafs med mitt gamla försäkringsbolag också. Tog lång tid för dem att upplysa mig om att de inte hade någon elrullstolsförsäkring. Tänk att det ska vara så svårt att svara på en enkel fråga. Ja ja problemet är löst så varför klaga :).


Nu vila igen. 


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards