Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

Jag är ett riktigt klandarsel

Av lekling - 28 juli 2016 08:34

Skulle gå från en parkering till en port igår. Pratar med den jag hade med mig. Helt plösligt ligger jag i backen. Allt svartnade och jag vaknade av att jag sa aj. Är så tacksam att det inte kom några bilar då, eftersom jag låg mitt i körbanan. Har troligen sträckt en bröstmuskel, har en blödning i ena handen, blåmärke i den andra handen, sår på ena armbågen, blå och svullen på ena knät (det knä som mår bra i vanliga fall naturligtvis), ont i ena axeln, sår på tungan, handlederna är inte så fräscha heller. Den ena värre än den andra. Tror det var allt, men med mitt minne finns det ju inga garantier ha ha.


Jag har ju ramlat förut så det är inget nytt. Men denna gången liksom flög jag. Har svårt att minnas saker efteråt och hur det gick till (mer än vanligt alltså). Att jag inte minns hur jag föll är ju iofs inget ovanligt. Hann faktiskt bli rädd. Detta kom ju utan förvarning. Eller så här när jag går och pratar med någon verkar inte hjärnan orka registrera varningssignalerna för är jag själv brukar jag ju hinna lägga mig ner.


Läkarbesöket i måndags gick bra. Bristerna är borta, men jag ska fortsätta att äta medicin då de tror att det behövs. Tån konstaterad bruten. Och så har jag fått adrenalinsprutor att bära med mig. Behöver större handväska nu ha ha. Känns skönt att ha den backupen + naturligtvis fortsätta ha med mig cortisontabletter. Detta p g a hur jag reagerade sist på nötter. Har ju reagerat på nötter och mandel länge. Det blev bara lite mer denna gång.


Idag ska jag bara ta det lugnt. Känns som en bra idé.


Tjingeling till nästa gång   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lekling - 1 december 2021 00:38

Kan någon förklara för mig varför i hela friden man måste stå i ett trapphus och diskutera 00.30? Det är inte första gången och säkerligen inte sista heller. Förklaring "Det är så kallt ute". Det bryr jag mig faktiskt inte om vid den tiden på natten....

Av lekling - 24 augusti 2019 14:15

Genom alla år jag varit sjuk har jag blivit sämre. Ibland snabbare, ibland långsammare men alltid sämre. Just nu är jag inne i en period när det går fortare. Idag är en så där dag när jag vaknade tröttare än när jag somnade. Ändå har jag ätit id...

Av lekling - 10 september 2018 10:21

Chattade med hallå konsument idag. Så jäkla otrevliga. Avslutar chatten utan att svara på den sista frågan. Man undrar ju vad det sitter för folk i andra änden. Note to self använd aldrig mer Hallå konsument. ...

Av lekling - 23 maj 2018 13:28

Jag har ju haft hemtjänst i snart fyra år och god man i 2 år, men nu är båda uppsagda p g a att jag inte längre  har råd att ha dem. God man hade jag för att jag har svårt att ringa samtal och fylla i blanketter.   Sårigheten att ringa samtal lig...

Av lekling - 24 augusti 2017 15:51

I tisdags åkte jag färdtjänst. Det började bra föraren ringde. Jag hörde inte vad han sa men sa hej. Till svar får jag i sur ton "Vad då hej, jag frågade om du har beställt färdtjänst". MItt svar var ju ja. Då säger han "jag har väntat i tre minuter"...

Skapa flashcards