Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Resan hem + uppdatering om skador

Av lekling - 29 juli 2016 15:03

Kom på att jag inte berättat om taxiresan hem. Jag har ju färdtjänst så när jag ska någonstans så åker jag taxi jag är dessutom beviljad allergifordon vilket innebär att jag alltid åker själv. I alla fall är det ofta brist på just allergifordon därför kan man få vänta lite extra.


Apropå ingenting så när jag skulle åka förra veckan så ringde taxi och frågade om jag kunde tänka mig att åka vanlig taxi för det fanns inga allergifordon att tillgå just då. Under konversationen framkom det att om man åker allergifordon har man alltid ensamåkning. Det visste jag inte ha ha. Anledningen till att jag trodde att jag inte hade det var att de som bestämmer hade sagt nej till ensamåkning vilket jag sa till personen på taxi men de hade sagt att jag kunde få allergifordon p g a mina allergier. Då skrattade personen och sa att ja men allergifordon innebär ensamåkning (vilket är naturligt när man tänker efter) och om vi måste ändra till vanlig bil så får vi inte ta bort ensamåkningen. Tänk vad man får lära sig :).


När taxin väl kom så stod han och ringde för att få bomma körningen. Trots det får jag ställa mina väskor i bilen. Föraren ville inte köra så långt. Den han ringde till gick med på det, men så ändrade han sig och vi åkte. Men vilken åktur. Att köra 110 på vägarna här ute är inte tillrådigt. Mycket vilda djur och många byar efter vägen. Att dessutom köra så fort att man om polisen kommer förlorar körkortet verkar ju urbota dumt när man har som yrke att köra bil. Visst föraren saktade ner i byarna på vägen men 30 km för fort verkade vara hens grej. Ja t o m 40 km för fort ibland. Jag kom hem men hann undra många gånger om jag skulle komma hem. Ingen åktur jag vill göra om med just den föraren.


Efter den tjusiga vurpan härom dagen så är jag fortfarande blå har problem med handleder och ena axeln osv. Men mår bra. Är glad att det gick så bra som det gjorde även om det är mycket tänkande när man ska röra på sig ha ha.


Tjingeling till nästa gång   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lekling - 1 december 2021 00:38

Kan någon förklara för mig varför i hela friden man måste stå i ett trapphus och diskutera 00.30? Det är inte första gången och säkerligen inte sista heller. Förklaring "Det är så kallt ute". Det bryr jag mig faktiskt inte om vid den tiden på natten....

Av lekling - 24 augusti 2019 14:15

Genom alla år jag varit sjuk har jag blivit sämre. Ibland snabbare, ibland långsammare men alltid sämre. Just nu är jag inne i en period när det går fortare. Idag är en så där dag när jag vaknade tröttare än när jag somnade. Ändå har jag ätit id...

Av lekling - 10 september 2018 10:21

Chattade med hallå konsument idag. Så jäkla otrevliga. Avslutar chatten utan att svara på den sista frågan. Man undrar ju vad det sitter för folk i andra änden. Note to self använd aldrig mer Hallå konsument. ...

Av lekling - 23 maj 2018 13:28

Jag har ju haft hemtjänst i snart fyra år och god man i 2 år, men nu är båda uppsagda p g a att jag inte längre  har råd att ha dem. God man hade jag för att jag har svårt att ringa samtal och fylla i blanketter.   Sårigheten att ringa samtal lig...

Av lekling - 24 augusti 2017 15:51

I tisdags åkte jag färdtjänst. Det började bra föraren ringde. Jag hörde inte vad han sa men sa hej. Till svar får jag i sur ton "Vad då hej, jag frågade om du har beställt färdtjänst". MItt svar var ju ja. Då säger han "jag har väntat i tre minuter"...

Skapa flashcards