Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

Så gick det

Av lekling - 17 januari 2017 09:32

Var ju hos läkaren i onsdags. Hände inte mycket där. Enligt läkaren ska jag börja bli piggare denna vecka. Jag håller tummarna för att det blir så. Det gjordes i alla fall en sån där liten neurologisk undersökning. Som vanligt har jag taskig balans. Men något som gjorde mig arg är att läkaren tror att jag med flit ramlar när jag blundar. Varför skulle jag göra det? Skulle inte falla mig in. Men folk får tro precis vad det vill. Jag vet ju hur det är och det får väl räcka så då.


I lördags kväll skulle jag gå på toaletten. Reste mig upp gick två steg och sen hamnade jag på golvet p g a smärtan i benen. Skyller det också på medicinen. Som tur var hade jag sällskap så jag fick hjälp till toaletten och så kom rollatorn fram igen. Nu står den inte långt bort ifall det inträffar igen. Det har det iofs gjort men inte riktigt lika illa.


Har kunnat konstatera att min kropp vänjer sig fortare vid smärta nu. Det är precis som om den registrerar att nu ska jag klara av denna typ av smärta också och sen låter kroppen mig kunna göra saker trots smärtan just p g a att den känner igen den. Glad för det är jag :).


Nu är det ju januari och ekonomin kraschar som för de flesta. Min gör det inte p g a alla julklappar jag köpt utan för att jag får två räkningar just i januari som jag aldrig får annars. Det ena är en korsordstidning som jag har för att motionera hjärnan. Det andra är medlemskap i en patientförening. Tror faktiskt jag ska skippa båda i år trots att jag har haft dessa i många år nu. Kom nämligen på att jag måste bestämma mig idag och sån stress klarar jag inte av. Klarar förresten ingen stress alls.


Väntar på att få reda på om jag får använda fondpengarna till det jag vill eller om det som blev över ska betalas tillbaka. Får väl svar i sinom tid :).


Ha en bra dag


Tjingeling till nästa gång   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lekling - 1 december 2021 00:38

Kan någon förklara för mig varför i hela friden man måste stå i ett trapphus och diskutera 00.30? Det är inte första gången och säkerligen inte sista heller. Förklaring "Det är så kallt ute". Det bryr jag mig faktiskt inte om vid den tiden på natten....

Av lekling - 24 augusti 2019 14:15

Genom alla år jag varit sjuk har jag blivit sämre. Ibland snabbare, ibland långsammare men alltid sämre. Just nu är jag inne i en period när det går fortare. Idag är en så där dag när jag vaknade tröttare än när jag somnade. Ändå har jag ätit id...

Av lekling - 10 september 2018 10:21

Chattade med hallå konsument idag. Så jäkla otrevliga. Avslutar chatten utan att svara på den sista frågan. Man undrar ju vad det sitter för folk i andra änden. Note to self använd aldrig mer Hallå konsument. ...

Av lekling - 23 maj 2018 13:28

Jag har ju haft hemtjänst i snart fyra år och god man i 2 år, men nu är båda uppsagda p g a att jag inte längre  har råd att ha dem. God man hade jag för att jag har svårt att ringa samtal och fylla i blanketter.   Sårigheten att ringa samtal lig...

Av lekling - 24 augusti 2017 15:51

I tisdags åkte jag färdtjänst. Det började bra föraren ringde. Jag hörde inte vad han sa men sa hej. Till svar får jag i sur ton "Vad då hej, jag frågade om du har beställt färdtjänst". MItt svar var ju ja. Då säger han "jag har väntat i tre minuter"...

Ovido - Quiz & Flashcards