Alla inlägg under augusti 2017

Av lekling - 24 augusti 2017 15:51

I tisdags åkte jag färdtjänst. Det började bra föraren ringde. Jag hörde inte vad han sa men sa hej. Till svar får jag i sur ton "Vad då hej, jag frågade om du har beställt färdtjänst". MItt svar var ju ja. Då säger han "jag har väntat i tre minuter". Jag började förklara men sen sa jag bara jag kommer. När jag kommer ner är han på väg att backa därifrån. Jag kliver in i bilen och ger honom kortet även om det känns olustigt eftersom han är så sur.


Vi kommer fram till en rondell (heter cirkulationsplats jag vet) han ser att det är fritt i rondellen men missar att bilen framför inte sett det så han kör rakt in i den. Han far ut som en furie och kollar på sin bil och tydligen var det inga skador för han viftar iväg bilen som han kört på och sätter sig i bilen igen arg som ett bi, men vi åker från platsen. Lite längre fram kommer vi ifatt bilen han körde på då går han ut i vänsterfil för att köra om men när han kommer i höd med bilen bromsar han in och lutar sig framåt stirrar på föraren och vrider ratten åt den bilens håll och sen gasar på igen och fortsätter färden dit jag skulle.


När jag väl var framme så ringde jag färdtjänsten och berättade vad som hade hänt. De tog det som en olycka då jag fick ont i nacken, ryggen och axeln. Han frågade inte ens hur jag mådde. Hur i helsefyr kan man få köra taxi när man beter sig så där? Jag bara undrar. Just det ja allt hände i låg fart ifall någon undrar.


Trevlig lunch var det i alla fall så en bra dag måste man ju ändå säga att det var  



Skapa flashcards