Alla inlägg den 1 januari 2014

Av lekling - 1 januari 2014 10:20

Nytt år = nya utmaningar eller nåt sånt   


De senaste 25 dagarna (i dag inräknat) har jag varit sängliggande. Hur kul är det? Men jag är glad ändå för jag kan än så länge titta på film/tv-serier. Tänk vad tråkigt det skulle vara om jag inte kunde det. Just nu tittar jag på CSI Miami och är på säsong 6    . Varför ligger jag då i sängen? Jo jag har bl a fibromyalgi (fibromyalgi.se) och ME (rme.nu) och det sistnämnda gör att jag just nu inte kan vara uppe längre stunder. Just nu kan jag inte städa, inte tvätta och inte handla. Men sånt där är ju praktiska problem och till för att lösas även om jag inte kommit på lösningen ännu  . Men det kommer väl till mig förr eller senare coh troligen det sistnämna  . Varje dag mår jag illa, har huvudvärk, fryser, har hjärtklappning och står man upp för länge så hamnar man på golvet. Förr eller senare hoppas i alla fall jag att det blir bättre  . Det som är lite tråkigt är att jag så ofta nu inte orkar prata i telefon och det är ju mitt sätt att kommunicera med omvärlden. Som tur är så har jag förstående vänner så vi pratar när jag kan   


Ska försöka skriva lite mer i den här bloggen även om det kanske inte blir så långa inlägg.

Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards