Alla inlägg under januari 2014

Av lekling - 30 januari 2014 17:20

Nä jag har inte kommit på något bättre än veckodagar ännu, men samtidigt så har jag inte funderat så mycket på det heller ha ha.

På förmiddagen idag tänkte jag att vad bra nu börjar kroppen vänja sig vid detta och tänkte skriva det då. Vilken tur att jag inte gjorde det för ack vad jag bedrog mig. Det gick bara utför sen så nu vila resten av em/kvällen och sen sova och förhoppningsvis vakna piggare imorgon vem vet :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 29 januari 2014 18:12

Så dumt att döpa inläggen till veckodagar ha ha. Jag menar de återkommer ju hela tiden. Ska komma på något bättre bara inte just nu *ler*.

Idag har varit en helt vanlig dag med lite tittande på tv-serie och lite telefonprat. Det är liksom lite lagom för mig det   . Förhoppningsvis kommer veckan att fortsätta så för då kanske jag kan få bli piggare någon gång   


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 28 januari 2014 18:15

Idag har jag fått handlat så nu tror jag faktiskt att jag klarar mig ett tag. Dessutom har en snäll vän varit iväg med lite grejor till återvinningen och postat ett brev. Så ja idag har jag haft besök gick ju en hel timme idag, men nu är jag helt slut så nu ska jag vila resten av kvällen och sen sova.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 27 januari 2014 18:44

Jag brukar säga att om jag vaknar lika trött som jag var när jag somnade är det en bra dag. Då kan man ju undra vad en dålig dag är? Svaret är att då vaknar man trötrare än man var när man somnade. Och ja det går och man kliver upp ändå och gör det man måste, men mycket går långsammare än vanligt.  

Sen ett tag tillbaka är min balans helt ur  balans   . Med andra ord så har jag rätt igen. Det hänger ihop med ME:n. Ja ja det reder sig sa såsen   .


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 26 januari 2014 21:13

Idag har jag lagat mat och diskat. Tack och lov för hjälpmedel. Jag har två rollatorer (en för inomhus bruk och en för utomhus bruk), en arbetsstol och en badkarsbräda (eller vad det nu heter). Idag var det arbetsstolen som var välanvänd. Tur man kan sitta och göra det mesta i köket   .


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 25 januari 2014 14:32

Vad skönt det är med modern teknik. Ta t ex att man med mobiltelefon kan läsa in ocrnummer och slipper skriva alla siffror. Hur bra är inte det när man har svårt med sånt p g a dåligt minne.   

Lugn dag idag då jag gjorde för mycket igår. Men vad gör det om hundra år, inget och om tusen är det glömt :). Har tittat klart på CSI Miami och har nu övergått till att se CSI. 


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 24 januari 2014 17:39

Ja nu är det helg igen. Tänk vad tiden går fort när man har roligt   . Idag har jag inte gjort mycket. Men det var ju väntat efter gårdagen. 


Önskar alla en trevlig helg


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 23 januari 2014 17:13

Idag så har hemtjänsten tvättat och städat åt mig. Tänk att man ska bli så trött av att någon annan jobbar ha ha. Det beror ju på att de är här och sånt blir jag ju så trött av. Om man dessutom just den dagen vaknar tidigt så gör ju inte det saken bättre. Nu kommer de hit på tisdag och ska handla men sen är det ett tag innan de kommer igen. Ska bli skönt även om jag behöver hjälpen och alla är väldigt trevliga. 


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards