Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av lekling - 24 augusti 2016 16:21

Händelserik vecka. 


I måndags började de sätta in ny ventilation i huset här. Ett evigt borrande är det. Tur det bara är en vecka man behöver höra det.


 Biståndshandläggaren hörde av sig så nu första september drar hemtjänsten igång igen. Det ska bli skönt. De har ju faktiskt lyckats med att varken komma eller höra av sig i två veckor nu. Hurra eller nåt. Nu är det ju bara en vecka kvar som de inte ska komma hit. Då när det var tre veckor kvar så fattade det. Tog låååång tid ha ha.


Tisdag:Jag var i Öregrund. Vilket fint samhälle. Jag gillar ju att titta på gamla hus och sånt, men där finns framför allt havet. Fick sitta där länge och idag när jag måste ligga i sängen så ligger jag och ler just för att jag fick tanka energi vid havet igår. Vilken lycka. Sällskapet gjorde ju inte saken sämre heller.


Idag: De som installerar nya ventilationen var här och gjorde det sista nämligen borra i ytterväggen. Kan säga att sånt låter. Helt slut i huvudet. När de är hos grannarna och borrar så skakar golvet. Så glad att det bara är max två dagar kvar.


Läkarbesök på måndag.Ska bli intressant att höra vad flerdygnsekg:t visade.


Tjingeling till nästa gång   



Ovido - Quiz & Flashcards