Alla inlägg under september 2010

Av lekling - 8 september 2010 11:00

Hade tänkt skriva något vettigt idag med. Jag har det i huvudet någonstans, men kunde inte sova i natt så idag blir det inget vettigt. 

Fick sms av en kompis idag som jag alltid blir glad av. Härligt. Det behövde jag *L* Annars frodas skovet så det ljungar om det. Men vad då, det går väl över   När det själv vill *S* Så idag blir det inte mer än så här   


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 7 september 2010 09:04

Vilket är värst ensamhet i ensamhet eller ensamhet i tvåsamhet? Jag tycker det sistnämnda. Då borde man ju egentligen ha sällskap, men har inget. Då blir ensamheten starkare. Är man ensam från början så vet man ju om det och även om man känner ensamheten så känns den inte lika stark som om man är det i tvåsamhet. Det är i alla fall min erfarenhet.

Jag tycker ju om att vara ensam. Trivs med mig själv så jag har inget behov att hela tiden ha sällskap. Dessutom mår jag ju bättre av det *L*. Men även om man trivs med att vara ensam så kan det ju vara jobbigt ibland. Ibland kan det då räcka med att sitta och prata med folk på nätet, men inte allitd. Ibland behöver man träffa folk live också.

Är men ensam i tvåsamhet är det ju egentligen den andra personen man vill ha uppmärksamhet ifrån. Om man inte får det så känner man sig ju ensam även om man träffar andra även om det lindrar för stunden.


LIte tankar så här på morgonkvisten   


Tingeling till nästa gång   

Av lekling - 6 september 2010 15:22

Kärlek är ju en känsla och känslor är ju olika för olika männiksor och dessutom visar ju olika människor känslor på olika sätt. Det är precis som det ska vara tycker jag. Jag är dessutom så knäpp så jag gör skillnad på att vara kär, älska och tycka om. Förhoppningsvis övergår ju känslan man har när man är kär till den starkare känslan att älska någon. Men det finns ju ingen garanti för det. Sen kan man ju dessutom älska människor på olika sätt. Jag menar jag älskar mina barn och min kille, men defintivt inte på samma sätt.   Sen tycker jag om en massa människor men det är också olika för olika människor.

Det här med att visa känslor kan ju vara svårt. Det beror ju lite på vad man har för föhållande till varandra och dessutom vad man är för person. En del gillar att hela tiden visa vad man tycker andra vill inte visa det offentligt och en del vill helt enkelt inte visa det alls. Och inget sätt är ju rätt eller fel, men en sak är säker är man en person som gärna visar vad man känner vill man har det tillbaka ibland i alla fall. Får man inte det så svalnar känslorna rätt snabbt. Samtidigt om man är en person som har svårt att visa känslor är det garanterat jobbigt om man är tillsammans med en person som vill visa sina känslor. Måste man då hitta en som är likdan som en själv. Nej det tror jag inte utan man får i det läget kompromissa. Och ett förhållande vare sig det är ett förhållande till en partner eller vänskap osv innebär ju att man måste kompromissa och då är det ju jätte viktigt att det inte bara en part som måste ändra sig utan båda alltså helt enkelt vad ordet kompromissa betyder. Många människor har svårt för det. Men ska ett förhållande fungera måste man ju ta hänsyn till varandra. Det är ju jätte viktigt. Observera nu att det här bara är mina åsikter   


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 5 september 2010 15:11

Igår vaknade jag ju kvart över fem och idag tjugo över två på eftermiddagen. Snacka om det verklgien är olika. Idag är en dag när bara vila står på programmet. Inget annat skulle fungera. Är ju van vid dessa dagar men det gör dom inte roigare *L* Förhoppningsvis är jag piggare imorgon   Måste lägga mig igen..

Återkommer när jag fyllt på internet. Har ju mobilt bredband med kontantkort och det är slut när som helst..


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 4 september 2010 06:21

Jaha ja nu var jag tillbaka till att vakna tidigt igen ha ha ha. Tänk om kroppen kunde ta och bestämma sig för hur den vill ha det.   

Grått ute idag, men det spelar ju inte så stor roll. Hade ändå bara tänkt ta det lugnt idag. Ska ringa någon jag älskar idag   Personen har alltid mycket att berätta så det ska bli kul.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 3 september 2010 23:04

Tog det lugnt under dagen idag men på eftermiddagen var jag tvungen att gå och handla. Inget märkvärdigt med det och jag visste ju att jag inte var pigg just nu så jag borde ju ha insett vad som skulle hända... När jag hade kommit drygt halvvägs hem så började allt gunga. Blir ju så när jag är överansträngd. Det började med att jag var tvungen att sätta ner kassarna för att vila en stund. Blev tvungen att sätta mig på huk. Sen när jag reste på mig blev det som så många gånger förr. Allt gungade. Så det blev små och få steg i taget och sen stå still. Tar så mycket längre tid att ta sig fram då *S*. Kom till slut på att jag kunde ringa en kompis så jag i alla fall hade sällskap så vi pratade tills jag var inne i porten. TACK för hjälpen vännen *L* Brukar ju funka bättre inomhus där det inte är lika mycket space. Tur det *L* Dessutom finns det ju väggar att hålla sig i inomhus  . Idag räckte det dock med att vila någon timme när jag kom hem så kunde jag i alla fall fixa mat *glad*


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 2 september 2010 18:52

Hade ju tänkt skriva igår istället blev jag tvingad att sova!   Fick ett rejält skov, men då är det ju bara att hänga med så blir det snart bättre   Med andra ord hände det inte så mycket igår förutom att jag sov, sov och sov ha ha ha. Är lite piggare idag. Har ju orkat vara vaken läääänge nu *glad* Har dock tagit det lugnt idag också. Något annat är ju inte att tänka på *ler* Tänker bara titta på tv och sen blir det tidigt i säng ikvälll.


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards