Alla inlägg under augusti 2014

Av lekling - 10 augusti 2014 19:02

Det här minnet jag har är ju bara så fint. Tänkte flera gånger igår att jag skulle gå in här och skriva, men som ni ser blev det aldrig av. Så är det när minnet är bra men väldigt kort. Ibland hinner man inte ens tänka tanken klart innan den är borta. Ja ja sånt är livet så ingen idé att bitcha om det. 


Idag har jag skruvat ihop sista hyllan. Hurra! Nu är det bara uppackningen kvar och sen städning. Har ju inte gått att städa på länge då det står flyttlådor överallt. Kanske når jag mitt mål att allt ska vara klart den 31 augusti. Den som lever får se. Jag hoppas i alla fall fortfarande att det ska bli så :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 8 augusti 2014 07:00

Idag får jag besök av två mycket trevliga människor. Vi ska äta lunch tillsammans och sen ska vi bara umgås. Det ska bli så kul.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 7 augusti 2014 18:45

Idag har jag diskat och tvättat. Nu blir det inget mer. Redan det var ju för mycket, men det är ju ändå sånt som måste göras så..... 


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 6 augusti 2014 12:57

Jag har verkligen inte tid med dessa jädra skitdagar just nu, men då kommer det så klart. Vill ju bli klar här hemma så jag kan ha dessa skitdagar i lugn och ro och slippa känna mig stressad. Men vet ju att när det blir så här så är det bara att följa med och må som man gör så rätar det oftast till sig åtminstone lite så småningom 


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 5 augusti 2014 07:00

Inte var de felborrade inte. Jag skulle bara låta bli att titta på beskrivningen och använda huvudet så gick det ju lätt som en plätt att sätta ihop den ha ha. Lite väl varmt att hålla på med sånt här nu bara :)


Annars har det inte hänt mycket här, men det gillar ju jag så no problem med det :).

Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 4 augusti 2014 07:00

.... det något går som man har tänkt sig och så var det med hyllorna jag skulle skruva ihop. De är borrade på fel sätt så det går inte och idag orkade jag inte åtgärda det. Finns ju möjligheten att jag bara är dum också. Den som lever får se vad som är rätt *ler*

Låg igår morse och lyssnade på regnet och åskan. Sommarregn låter så mysigt tycker jag. Jag är knäpp jag vet, men det var ju inte direkt någon nyhet ha ha. Det fick mig i alla fall att bli glad.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 3 augusti 2014 07:00

Tack och lov för alla snälla människor. Igår kom några av dem hit med hyllorna jag hade köpt på Ikea. Nu ska det bara skruvas ihop vilket jag hade tänkt ägna mig åt idag. Huruvida det blir nåt ja det är ju som vanligt skrivet i stjärnorna, men jag hoppas att kroppen säger ja :)

Inte nog med att de kom med hyllorna de tog med sig en massa saker härifrån också. Så nu börjar det ju faktiskt likna något här. Nej då det är mycket kvar innan det är klart, men det går liksom åt rätt håll och det gillas av mig :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 2 augusti 2014 09:30

... med att flytta var väl mående mässigt inte den bästa idé jag har fått. blir ju liksom lite krångligt när man ska hinna/orka både göra det som måste göras (laga mat, diska mm) och packa/packa upp flyttlådor. Energin (om det finns någon över huvud taget) räcker ju bara till den ena varianten. Alltså antingen packar jag eller så gör jag något här hemma. En svår nöt att knäcka och jag kom en på balansen i det hela. Nä jag tänker inte göra det igen för att komma på hur man ska få det att funka :-P. Så roligt var det inte ha ha.


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards