Alla inlägg den 8 april 2014

Av lekling - 8 april 2014 17:01

2014-03-07

 

Hade klockan på 05.30 eftersom bussen skulle gå 09.10 Måste ju alltid gå upp minst 3 timmar tidigare än tiden jag ska gå utanför dörren. Jag hade ju enorm tur denna gång då en granne hade erbjudit sig att skjutsa mig till busshållplatsen. Hade ju inte gått så långt som det är till den sedan i början på december och hade en backup plan om ingen av mina snälla grannar skulle ha tid att skjutsa mig genom att be en f d granne att eventuellt gå med mig. Men som sagt nu fick jag skjuts. Bussen kom väl hyfsat i tid. Men jag misstänkte ju redan innan jag åkte att detta troligen skulle bli min sista resa. Känns lite jobbigt då jag har alla mina vänner och hela min familj på annan ort. Redan under resan började jag fundera på om det verkligen var värt att må som jag gjorde under resan. Nära att spy, enorm huvudvärk, svårt att andas mm mm det jag redan nu har varje dag med illamående, huvudvärk, hjärtklappning och att jag fryser hela tiden. Kom i alla fall fram (bussresan tog 7 timmar och 25 minuter) tog mig av bussen och ner till nästa färdmedel för att komma till kompisen jag skulle bo hos. Som tur var mötte hon mig vid hållplatsen. Annars vet man inte hur lång tid det hade tagit innan jag kommit hem till henne. Hon bjöd på god mat och sen satt vi bara och hängde i soffan tills det var dags att lägga sig och sova.


2014-03-08

 

Denna dag skulle jag upp 9. Vaknade långt före det *skrattar*. Det var rätt skönt för då kunde jag ta all tid i världen på mig för att få igång kroppen. Skulle iväg och fixa en dator. Sen fikade vi lite. Jag åt en wienersemla. Vad goda de är    Sen var kompisen och jag iväg och åt kinamat. Så jädra gott det är    På vägen hem så var vi och handlade godis inför kvällens evenemang som var melodifestivalen. Ja rätt låt vann. Ja i mitt tycke alltså ha ha.


2014-03-09

 

Grattis till kompisen som fyller år idag. Ja då jag har skickat mms så hon vet att jag kom ihåg henne    Idag var jag iväg och lyssnade på live musik i gott sällskap. Helt slut blev jag men härligt att få göra något man kan tänka på när man ligger där i sängen. Idag har jag den där värken i bröstbenet igen.  Är tydligen det nya när kroppen vill tala om att jag har överansträngt mig.
Kom hem till kompisen och slappade i soffan resten av kvällen. Härligt.


2014-03-10

 

Idag är jag själv här. Vad det är skönt med tystnaden. Är ju det jag behöver ha får att må bra. Är skönt att ha en vilodag idag. Kroppen behöver det. Borta bra men hemma bäst är ett jädrigt bra uttryck för även om jag är själv här idag så är det ändå inte samma sak som när man är hemma.


2014-03-11

 

Var iväg och åt lunch idag med trevligt sällskap. Det blev en riktig långlunch även om vi inte åt hela tiden så pratade vi en massa. Så skönt att få umgås utan en massa måsten utan man tar den tid man vill till det man vill.


2014-03-12

 

Var och åt lunch med trevligt sällskap idag igen   . Skillnaden idag var att vi även gick runt i lite olika affärer. Kul hade vi och tiden gick fort som sjutton. Det gör den alltid när vi är tillsammans. Vi bestämde att vi skulle ses en gång till medans jag är här. Håller tummarna för att det är genomförbart   .


2014-03-13

 

Har idag haft en vilodag. Bara spelat lite och tittat på film hmm eller snarare en tv-serie då men huvudet på kudden i alla fall och något jag tycker om att titta på J. Såå trött nu. Kan ju konstatera att gränserna helt klart har förändrats mot förut. Även om det i många år har varit det här att man måste välja om det är värt hur man blir av det man gör så kan jag ju göra så mycket mindre idag än vad jag kunde förut. Lite trist är det. Bara man i tanken får vänja sig vid det så kommer det ju att funka det med, men jag är inte där än.


2014-03-14

 

En vilodag till. Behöver ju det. Tittade på en tv-serie och spelade lite. Såg på Let’s dance på kvällen innan jag gick och la mig tidigt eftersom jag ska upp tidigt imorgon.


2014-03-15

 

Ska idag iväg och träffa en jätte trevlig person och äta lunch. Ska bli jätte kul. Även om vi pratar i telefon ofta så blir det ju inte samma sak. Tar ju några timmar dit så idag klev jag upp 04.45 *pip*. Inte direkt vad kroppen gillar men sånt är livet. Vi åt en god lunch på en restaurang och pratade en hel del   . Sedan bar det av hemåt. Helt slut när jag kom hem. Men kompisen och jag slog oss ner framför teven en stund och sen blev det tidigt i säng.


2014-03-16

 

Vilodag idag. Vilken tur för kroppen är helt slut. Inte bra att göra saker. Eller så här det är bra för själen men kroppen gillar det inte. Har idag spelat lite, men mest tittat på två olika tv-serier. Måste lägga mig tidigt idag igen känner jag för jag är fortfarande helt slut efter igår. Kompisen berättade idag att när jag kom hit igår var jag kritvit i ansiktet. Är ju så det blir när jag är totalt överansträngd. 


2014-03-17

 

En må inte bra dag. Men så här är det ju så fort man gör något. Idag är det vilodag, vilket är skönt. Imorgon ska jag träffa en kompis och handla lite. Är säkert inte det jag borde göra, men jag måste ju ladda själen inför hemkomsten   


2014-03-18

 

Idag är det sjukersättning. Är så skönt nu när pengarna kommer en gång i månaden. Jag har ju så jag klarar mig även om man inte blir rik på sjukersättning   

Handlade på ÖB idag. Skulle ha fönsterputs och kom hem med fönsterputs, tvättmedel, sköljmedel. WC anka, servetter och lite till ha ha. Köpte mjölk också (inte på ÖB dock ha ha). Gick också till apoteket och hämtade medicinerna som jag beställde förra veckan    

Träffade en kompis en stund också. Sen skulle jag ju ta mig hem. Det var inte lätt. Kunde ju gå hela 4 steg i taget (bar ju kassar och då vill inte kroppen). Men till slut så kom jag hem. Helt slut men nöjd ändå med allt som blivit gjort   .


2014-03-19

 

Idag är det vilodag så jag har bara tvättat, diskat, duschat och plockat i ordning packningen (blir ju rätt rörigt efter ett tag). Jag vet det är för mycket, men det var saker som behövde göras och nu är det gjort och jag är nöjd med dagen   . Helt slut men nöjd kanske jag borde skriva ha ha.


2014-03-20

 

Har idag varit och tittat på barn som dansade. Så kul att se. Träffade en trevlig person innan. Uppskattar verkligen att träffa dessa människor. Det ger energi   


2014-03-21

 

Klippte av mig mitt långa hår. Sååå skönt   . Senare på dagen var jag iväg med en kompis och shoppade. Så skönt att fått köpt det jag behövde. Åt en god lunch gjorde vi också   


2014-03-22

Vilodag. Så idag har jag gjort så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Inte fel alls    Tittat lite på CSI och spelat lite. Härligt och välbehövlig vila   


2014-03-23

 

Bytte sovplats idag. Kan ju inte våldgästa samma person när det är så lång tid. Iofs så är det ju bra för då får man umgås med flera   


2014-03-24

 

Kalas idag. Så kul med barn som blir så härligt glada för det de får   . God glasstårta var det   . Vi var iväg och handlade till kalaset också. Så lite lagom överansträngd idag ha ha.


2014-03-25

 

Idag var jag iväg och åt lunch. För första gången som jag kan minnas hade denna person något positivt att säga om mig. Det var ju riktigt trevligt. Fick min födelsedagspresent i förskott också. Inte fel det heller   . Trevlig dag visade det sig bli även om jag inte trodde det från början.


2014-03-26

 

Vilodag. Bara spela och titta på CSI. Det var välbehövligt. Kroppen protesterar vilt nu, men nu är det ju bara 1½ vecka kvar tills jag ska hem   


2014-03-27

 

Ska iväg och träffa en kompis idag. Vi ska äta lunch och sen kanske gå lite i affärer. Och gick i affärer gjorde vi och handlade gjorde jag ha ha. Presenterna inköpta vilket känns skönt   .


2014-03-28

 

Vilodag idag. Så perfekt med dessa vilodagar hela tiden. Då finns ju chansen att jag orkar lite bättre de dagar jag ska göra något   .


2014-03-29

 

Var iväg och träffade bebis idag. Så härligt när de är så där små. Härligt glatt barn var det   . Träffade naturligtvis storebror också lika kul det   . Det blev en lång dag då det är långt att åka, men det var helt klart värt det.


2014-03-30

 

Vilodag. Dessa dagar är verkligen välplanerade   


2014-03-31

 

Vilodag idag också. Verkligen perfekt.


2014-04-01

 

Bjöd födelsedagsbarnet på lunch. När vi hade ätit gick vi runt lite i affärer. Jo då jag hittade något att handla idag med ha ha.


2014-04-02

 

Träffade en kompis i stan. Vi gick i lite affärer. Ja men rätt gissat jag handlade idag med ha ha. Tur jag ska åka bil hem annars hade det aldrig gått.


2014-04-03

 

Gick promenad med trevligt sällskap. Skönt med lite luft   .


2014-04-04

 

Tog en promenad idag också, men idag i mitt eget sällskap. Går ju bra det med   .


2014-04-05

 

Kalas idag. Trevligt att få träffa alla under sådana former. God mat och god tårta J. Bytte sovplats på kvällen då jag ska åka hem tidigt imorgon.


2014-04-06

 

Klockan sex på morgonen var det avfärd mot mitt hem. Så skönt att få åka bil och kunna handla allt man behöver på en gång bara för att man kan få hem det. Är ju värre när man ska åka buss. Man får ju bara ha ett visst antal väskor med sig då. Kändes skönt att komma hem. Mycket post var det, men vad hade jag egentligen väntat mig när jag var borta en månad ha ha. Gick här och småplockade lite, men annars tog jag det bara lugnt.


2014-03-07

 

Idag var hemtjänsten här och hämtade handlingslistan. Så skönt att få handlat imorgon. Plockade lite idag också. Annars har jag bara tagit det lugnt.


2014-03-08

 

Idag kom hemtjänsten med det de handlat till mig redan på förmiddagen. Hurra för det   . Packade upp det som inhandlats och så har jag invigt det nya diskstället idag annars har jag bara tagit det lugnt. Sååå skönt   .


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards