Direktlänk till inlägg 5 februari 2016

Att så lite kan göra så mycket

Av lekling - 5 februari 2016 14:48

I tisdags hade jag ledsagning till apoteket (kan ju inte köra rullstolen själv). Satt ju bara i stolen och åkte. I onsdags svin ont i benen + att de var orkeslösa. I onsdags var hemtjänsten här och städade, diskade och handlade. Redan senare på eftermiddagen började reaktionen komma   .

På torsdagen när jag vaknade hade jag världens huvudvärk + att det kändes som att ena ögat skulle värka ur skallen på mig och så mådde jag rejält illa. Så det var bara att sätta på sig solglasögonen inomhus och använda rollatorn när jag gick + värma vetekudden och ha den runt nacken. På det viset fick jag gårdagen att funka   .

I morse mådde jag också illa. Det gör jag förresten fortfarande. Har huvudvärk och värk i ett öga, men inte samma öga som igår. Det sticker i ansiktet. Har inte ork till nåt förutom att skriva lite här nu då   .

Allt för att jag var tvungen att ta mig till apoteket. Jag blir ju alltid dålig när jag haft hemtjänst, så det gör ju säkert sitt till. Men det här är ju löjligt    . Eller så här jag vet ju att det är så här, men det jag tänker på nu är att det blir mindre och mindre saker man kan göra utan att få en jätte reaktion. Så hjärntröttheten ökar alltså   

Ska få en dörröppnare till ytterdörren men typ porttelefon så jag vet vem jag släpper in. Tekniken med att kunna se vem det är har inte hunnit till hjälpmedel ännu, men det kanske kommer   .

Tjingeling till nästa gång   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lekling - 1 december 2021 00:38

Kan någon förklara för mig varför i hela friden man måste stå i ett trapphus och diskutera 00.30? Det är inte första gången och säkerligen inte sista heller. Förklaring "Det är så kallt ute". Det bryr jag mig faktiskt inte om vid den tiden på natten....

Av lekling - 24 augusti 2019 14:15

Genom alla år jag varit sjuk har jag blivit sämre. Ibland snabbare, ibland långsammare men alltid sämre. Just nu är jag inne i en period när det går fortare. Idag är en så där dag när jag vaknade tröttare än när jag somnade. Ändå har jag ätit id...

Av lekling - 10 september 2018 10:21

Chattade med hallå konsument idag. Så jäkla otrevliga. Avslutar chatten utan att svara på den sista frågan. Man undrar ju vad det sitter för folk i andra änden. Note to self använd aldrig mer Hallå konsument. ...

Av lekling - 23 maj 2018 13:28

Jag har ju haft hemtjänst i snart fyra år och god man i 2 år, men nu är båda uppsagda p g a att jag inte längre  har råd att ha dem. God man hade jag för att jag har svårt att ringa samtal och fylla i blanketter.   Sårigheten att ringa samtal lig...

Av lekling - 24 augusti 2017 15:51

I tisdags åkte jag färdtjänst. Det började bra föraren ringde. Jag hörde inte vad han sa men sa hej. Till svar får jag i sur ton "Vad då hej, jag frågade om du har beställt färdtjänst". MItt svar var ju ja. Då säger han "jag har väntat i tre minuter"...

Ovido - Quiz & Flashcards