Alla inlägg den 7 april 2016

Av lekling - 7 april 2016 18:41

Det började redan igår.På morgonen ringde han som ska komma och hjälpa mig laga mat. Jag lagar ju för typ ett halvår i taget. Orkar inte själv längre. Vi bestämde tid och sen var det inte mer med det.


Hade hemtjänst (inte ordianrie tjej) som skulle tvätta. Då har elen pajat i tvättstugan så det går inte att tvätta. Det är ju inte hennes fel. Hon diskade och renbäddade. De ska tvätta på söndag istället. Då tänkte jag så här att egentligen orkar jag inte det. Har nog med att de kommer en gång i veckan. Ja ja nu är det som det är. Vi kan ju hoppas att tvättstugan fungerar på söndag.


Senare på eftermiddagen ringer telefonen och det blir ett möte inbokat på eftermiddagen idag. 


Så idag på morgonen ringer telefonen. Då ska den som ska fixa med arbetsstolen komma idag också. Ja men då så. Allt på en gång då typ. Så han kom och fixade stolen, som jag sen glömde använda under matlagningen ha ha. I alla fall så blev det rätt mycket mat lagat på tre timmar. Helt slut sen. Han som var här var trevlig. Det som är kul med det där är att han är utbildad kock. Det ni   . Nya tag med matlagning den 15 april.


Mötet som var efter det (här hemma hos mig). Gick också bra så nu är det löst. Tack och lov för det. För varje sak som fixar sig är det ju en sak mindre att oroa sig för.


Kommer inte ihåg om jag skrivit om att jag ska få bostadsanpassning. Har ju hög tröskel vid ytterdörren så det ska byggas ramp både på insidan och utsidan av ytterdörren. Ska bli så skönt när jag själv kan ta mig ut och in med sittandes i rullstolen :). Ja men precis kommunen godkände den bostadsanpassningen :).


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards