Alla inlägg den 22 juli 2016

Av lekling - 22 juli 2016 11:59

Var ju i Stockholm förra veckan och lyckades troligen bryta lilltån. Det är väldigt dumt att sparka i tån och dessutom där det finns vassa kanter. Den är nu svullen och blå ha ha. Ont gör det och sover illa göra man, men ingen idé besvära sjukvården då man ju inte gör något åt en bruten tå om den ligger rätt och det gör den nog. Går man bara på rätt sätt så kan man ju gå. Går man dessutom så lite som möjligt blir det ju ännu bättre :).


Dessutom lyckades jag med att få i mig en nöt när jag åt. Var ju många år sedan det hände och nu vet jag ju hur det blir numer så nu ska jag prata med läkaren om andra mediciner till det. Tycker det är en bra idé då jag reagerade så starkt trots att jag vid det tillfället hade ätit allergimedicin. Löste i alla fall dilemmat genom att svepa ett glas med cortisontabletter och efter en stund gick svullnaden i halsen och tungan ner :). 


På måndag är det vc besök för att få svar på proverna jag tog för typ en månad sen. Ska bli intressant att se om medicineringen har hjälpt något.


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards