Alla inlägg den 8 september 2015

Av lekling - 8 september 2015 07:00

Har funderat på länge hur jag ska förklara hur jag mår. Det är problem för många med ME/CFS att förklara hur man mår. Ber man någon läsa på t ex rme.nu så får de ju en uppfattning men ingen har ju alla symtom och även om man har ett symtom så behöver det ju inte vara lika illa som någon annan har det. Jag menar vem fattar att man blir sänkt i flera dagar av att prata i telefon, att sitta upp en stund eller att hemtjänsten kommer och diskar? Jag blir det. Därför kan jag inte ha hemtjänst varje dag utan tycker det är mycket nu när de ska komma hit varje vecka! Har ju så taskigt med energi så att gå till köket är som att gå en långpromenad för en frisk. Jag ser ju frisk ut, men bara för att man ser frisk ut betyder ju inte det att man är det. För vem sjutton  vill tillbringa 23 timmar per dygn i sängen för att ibland orka träffa människor man känner? Inte jag men jag måste göra så.


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards