Alla inlägg under maj 2014

Av lekling - 21 maj 2014 07:26

Solen skiner utanför fönstret :) Igår så blev det lite gjort också. Badkarssidan blev ditsatt. När jag väl kom på hur det skulle vara var det inte så svårt men lite trixande var det. Nu sitter den i alla fall där yttareligare en sak gjord :). Idag ska jag skura spisen tänkte jag. Sen så kommer f d grannen hit och hjälper till med avfrostning av frysen och rengöring av kylskåp. Sen är det klart. Så skönt nu när man ser hur det minskar hela tiden med saker att göra. Ja dagarna minskar ju också. Nu är det bara 10 kvar :-D. Fick igenoom att lägenheten ska besiktigas på morgonen också. Glad är jag :).


Tjngeling till nästa gång   

Av lekling - 20 maj 2014 08:04

Igår gick jag iväg med tidningar och kartonger. Fick med mig gamla mediciner också :). Hamnade på banken och fick mitt ärende gjort där. In på affären och handla lite. Stötte på f d grannen där så då hamnade jag hos henne och fick lite te :). Sen bar det av hemåt igen. Var väldigt nöjd när jag kom hem :).


Vad det blir idag vet jag inte. Har inte bestämt det ännu :) Något blir det säkert. Är ju bara 11 dagar kvar nu   


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 19 maj 2014 05:10

I natt var en sån där natt när jag vaknade och tänkte att nu måste det ju vara dags att vakna. Då var klockan 24 ha ha. Insåg att så var inte fallet och vände på mig och somnade till slut om och vaknade vid 4.40 istället. Bättre men ändå lite väl tidigt kan jag tycka ha ha.


Vad jag ska hitta på idag vet jag faktiskt inte. Det lär väl visa sig under dagen :). Igår blev det i alla fall en låda packad med lite smågrejor så var det klart. Nu är det ju bara 12 dagar kvar. Hurra :). Jag ser fram emot att ha flyttat men inte mot själva flytten ha ha. 


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 18 maj 2014 08:23

Vaknade tidigt igen så jag tog en promenad till brevlådan vid 6-tiden i morse ha ha. 


Igår vek jag ihop tvätten, lagade mat och diskade. Jag vet, jag vet det var för mycket på en dag, men nu blev det så. Då är ju i alla fall de sakerna gjorda :). Funderar på att packa ner lakan och sånt idag. Vi får väl se hur det blir med det. Tänker i alla fall äta av den goda maten jag lagade igår :)


Har ni tänkt på en sak? I dagens läge så mördar man ofta sina x eller deras nuvarande partner. Det var inte lika vanligt förr eller så är det så att förr fick vi inte höras talas om det lika mycket. I vilket fall är det knepigt tycker jag.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 17 maj 2014 06:58

Solen skiner utanför fönstret :). Härligt med något som liknar vår. Men det är konstigt väder. På en och samma dag så kan det regna, hagla och solen skiner. 


Man kan ju undra varför man vaknar så tidigt när man får sova. Jag menar skulle jag upp av en anledning så hade det ju inte spelat någon roll men eftersom jag får sova så tycker jag att 03.30 är tidigt. Visst idag lyckades jag somna om ända till 05.50 men ändå. Att vakna mellan 5 och 7 när man får sova är ju bara dumt :).


Idag ska jag diska. Kanske blir det något mer gjort också vem vet. Dagen är ju som sagt ung ännu så......


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 16 maj 2014 15:55

Så var det då helg igen :). Nu är det bara 15 dagar kvar till flytten. Gissa om jag ser fram emot det *ler*. Ja inte själva flytten men längtar till det som kommer efter nämligen att jag får bo på en plats jag tror att jag kommer att trivas på. Inte för att jag varntrivs här direkt, men det är lite väl långt till familj och vänner.


Idag har jag gjort så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Behövde det. Får väl kanske, men bara kanske, försöka göra något vettigt imorgon istället :).


Igår var ju hemtjänsten här och tvättade  och städade. Så jag hängde tvätten igår och så kom jag faktiskt iväg till affären. Inte helt fel även om det är lätt att handla mer än man tänkt när man går själv ha ha. 


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 15 maj 2014 10:03

Idag tvättar hemtjänsten åt mig och så ska de städa och putsa fönstren någon gång under dagen också. Ska bli skönt att fönstrena blir gjorda. Mindre för mig att städa i och med flytten :).


Ska faktist försöka ta mig till affären en sväng. Behöver mjölk. Så går det när man planerar dåligt. Hemtjänsten ska ju inte handla förrän på tisdag och det är liiite långt dit :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 14 maj 2014 09:11

Igår löste sig lite till bara så där. Tänk vad bra det är att prata i telefon :). Vad undrar ni? Jag köpte en soffa ha ha. Tvättmaskin i förrgår och soffa igår. Så himla nice. Nu börjar det ju likna något :)


Idag är det vila, vila och vila som gäller ;-)


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards