Alla inlägg under maj 2014

Av lekling - 13 maj 2014 08:36

Nu tror jag fakstiskt att jag fixat allt inför flytten :). Har ju säkert glömt nåt men det kommer jag väl på sen ha ha. Nu kan jag i alla fall slappna av och bara vara fram till flytten. Härligt tycker jag att det ska bli.


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 12 maj 2014 23:47

Är inne i en riktig sovperiod nu. Är väl iofs bra då jag vill vara så utvilad jag kan om några veckor när bohaget och jag ska byta adress. Men sova så här på dagen var länge sen kroppen höll på med.

Nu har jag i alla fall löst det ekonomiska inför flytten och dessutom köpt en tvättmaskin. Ibland rullar det på bra :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 11 maj 2014 09:05

Hade igår kväll tänkt att jag skulle se ESC, och jag började titta. Men somnade efter låt nummer fyra typ. Inte för att det var dåligt utan för att jag var för trött helt enkelt. Läste i tidningen idag att vi kom trea. Kul tycker jag. 

Idag vilar jag och kan inget annat. Samtidigt är jag ju van vid dessa perioder, men det innebär inte att jag inte tycker de är tråkiga för det tycker jag. Men om jag vilar så reser jag ju på mig så småningom igen och det är ju ett plus :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 10 maj 2014 08:00

Sov middag ett par timmar igår efter mina bravader igår. Kunde ändå lugnt somna på kvällen, men vilken natt. Vaknade hur många gånger som helst. Jupp en sån dag när jag vaknade tröttare än när jag somnade. Så glad att jag just nu inte behöver göra något utan kan vila så att jag förhoppningsvis snart blir lite piggare :).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 9 maj 2014 09:57

I morse vid halv sju kom jag på en sak som fanns bland det som var packat som inte skulle vara där. Jäklar tänkte jag då. Så vid sju satte jag fart. Letade och fann det jag sökte. När jag ändå var i farten så passade jag på att packa det sista och göra ordning i sovalkoven där jag förvarar allt tills jag ska flytta. Så nu är jag stolt över mig själv för allt är klart som kan göras klart inför flytten :). Så nu kan jag vila till dagarna innan då jag ska packa det sista. Är ju vissa saker jag behöver och dem kan jag ju inte packa nu ;-).


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 8 maj 2014 18:01

Idag har jag "bara" diskat och lagat mat. Sen tog kroppen slut så sen blev det inget mer. Ikväll tänker jag se andra semifinalen av ESC om jag orkar. Så hoppas jag att kroppen har lust att göra lite nytta imorgon så jag blir klar med allt här så kan jag vila fram till flytten. Det vore nåt det. 


Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 7 maj 2014 17:20

Nu är snart den här dagen över och jag har blivit ett år äldre precis som förra året denna dag :). Jag har haft en bra dag även om det blev lite för mycket gjort idag. Men sånt händer. Har i alla fall postat kontraktet på nya lägenheten idag. Kanske löst flytten om jag bara .....


Nu lite oboy för att fira dagen ;-)

Tjingeling till nästa gång   

Av lekling - 6 maj 2014 18:26

Saker blir ju sällan som man har tänkt sig så även denna gång. Hade fått ok från en som skulle hjälpa till med flytten i slutet på maj, men se det sket sig så nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det. Jag har ju tid på mig så jag kommer väl på hur jag ska lösa det så småningom :).
Idag har jag plockat undan här så det ser ok ut. Kan ju inte se ut som en flyttorgie hela tiden :). Så imorgon tar jag ledigt från det och bara är. Känns som en bra idé just nu :).


Pratade med vc igår. Ville ha nya recept, veta hur jag ska göra med mina hjälpmedel och få en journalkopia. Det första var lätt som en plätt. Det andra var svårt att få svar på. Men man fick tydligen lämna dem på vc men om man inte kunde det utan behövde att de hämtade dem var det krångligare. Så kommer vi då till det här med journalkopian. Blev upplyst flera gånger under samtalet att det var min rätt att få ut min journal (vilket jag ju visste), men fick också reda på att det inte visste om jag kunde få det och jag vet fortfarande inte och vi la på igår ha ha. Vi får väl se vad läkaren säger när de frågar honom.


Tjingeling till nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards